اعضای هیات علمی

بازگشت

شیوه های اصلاح رفتاری - شناختی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه شهید چمران اهواز

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

طرح درس ویژة درس‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس ایمیل:  ghmaktabi@scu.ac.ir

مرتبة علمی: دانشیار

نام و نام خانوادگی استاد:

دکتر غلامحسین مکتبی

نیمسال تحصیلی: اول

گروه: روانشناسی

دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی

تعداد واحد:   2

نام درس: شیوه های اصلاح رفتاری - شناختی

دورة تحصیلی:  کارشناسی ارشد

جایگاه درس در برنامة درسی دوره: تخصصی

هدف کلی:

 

اهداف یادگیری:

-شناخت دیدگاه های کلاسیک و معاصر در مداخلات رفتاری- شناختی

-شناخت مشکلات هیجانی-رفتاری بر مبنای مدل شناختی

-شناخت مداخلات شناختی- رفتاری در مشکلات هیجانی کودکان و نوجوانان

 

رفتار ورودی:

 

مواد و امکانات آموزشی:

 

روش تدریس:

 

وظایف دانشجو:

 

شیوه آزمون و ارزیابی:

 

منابع درس:

 

 

 

 

هفتة یکم

(............................... تا ............................)

مباحث اساسی، شامل ارتباط میان شناخت،هیجان و رفتار

هفتة دوم

(............................... تا ............................)

حافظه و نقش آن در رفتار و هیجان

هفتة سوم

(............................... تا ............................)

توجه و نقش آن در رفتار و هیجان  

هفتة چهارم

(............................... تا ............................)

کارکردهای اجرایی و نقش آنها در رفتار و هیجان  

هفتة پنجم

(............................... تا ............................)

آشنایی با مداخلات شناختی رفتاری CBT موج اول و دوم و سوم  

هفتة ششم

(............................... تا ............................)

مداخلات شناختی و رفتاری در کودکان 

هفتة هفتم

(............................... تا ............................)

مداخلات شناختی و رفتاری در نوجوانان

هفتة هشتم

(............................... تا ............................)

مقایسه و نقد و بررسی پیشرفت مداخلات رفتاری-شناختی

هفتة نهم

(............................... تا ............................)

فراخوانی افکار و مفروضه ها

هفتة دهم

(............................... تا ............................)

ارزیابی و چالش با افکار

هفتة یازدهم

(............................... تا ............................)

ارزشیابی مفروضه ها و قواعد

 

هفتة دوازدهم

(............................... تا ............................)

پردازش اطلاعات و خطاهای منطقی

هفتة سیزدهم

(............................... تا ............................)

تکنیک های پردازش هیجانی

هفتة چهاردهم

(............................... تا ............................)

اصلاح و تغییر نیاز به تایید طلبی

هفتة پانزدهم

(............................... تا ............................)

درمان طرحواره محور

هفتة شانزدهم

(............................... تا ............................)

بررسی و چالش با تعریف های شناختی